Telemarketing tips

Wilt u meer bereiken met telefonische verkoop? Hieronder vindt u een aantal belangrijke telemarketing tips.

Wat wilt u bereiken?
Bedenk eerst wat u wilt bereiken. Denk na over uw doelgroep, potentiële klanten en wie u wilt bereiken?

Hoe gaat u het doel bereiken?
Bedenk wie de contactpersoon is, wie beslissingsbevoegd is in een organisatie en op welk niveau u wilt praten.

Wat gaat u communiceren?
Formuleer de ´Unique Selling Points´ van uw product of dienst en bedenk wat het onderscheidende vermogen van uw organisatie is. Probeer dat zo kort en bondig mogelijk te formuleren.

Hoe speelt u in op de doelgroep?
Bedenk wat de respondent te weten zou willen komen en zoek daar een juist antwoord bij. Zo kunt u feiten benoemen die belangrijk zijn voor uw doelgroep.

Waar moet u tijdens het gesprek op letten?
• Wees overtuigd van uzelf en het product of de dienst waar u voor belt
• Vertel uw verhaal stellig en met overtuiging
• Ken uw product of dienst door en door en wees altijd enthousiast
• Stuur aan tot het maken van een duidelijke afspraak

Wat is belangrijk bij het maken van afspraken?
• Noteer alle afspraken en kom deze na
• Noteer alle namen en bijzonderheden die tijdens het gesprek na voren komen
• Bevestig de afspraak achteraf

Telemarketing uitbesteden?

Deze telemarketing tips kunnen u helpen om de verkoop van uw product of dienst te vergroten. Uiteraard is telemarketing een specialistisch vakgebied en is telefonische verkoop niet voor iedereen weggelegd. Indien u aan bovenstaande telemarketing tips niet voldoende heeft en deze manier van verkoop wilt uitbesteden aan de specialist, kunt u contact met ons opnemen. Wij kunnen u adviseren en op een efficiënte manier resultaten boeken.