Wilt u meer bereiken met telefonische verkoop? Hieronder vindt u een aantal belangrijke telemarketing tips.
Telemarketing tip 1:
Wat wilt u bereiken in uw telemarketing?
Bedenk eerst wat u wilt bereiken. Wat is uw missie, doel en/of visie welke u wenst te bereiken. Hoe helpt telemarketing dit voor u te realiseren? Zorg ervoor dat hetgeen u wenst te bereiken meetbaar gedefinieerd wordt. Zo kunt u, uw telemarketing campagne, monitoren op efficiëntie en kwaliteit. houdt er rekening mee dat de tekemarketing tips op elkaar steunen. Wanneer een goede telemarketing wil implementeren zult u alle telemarketing tips moeten implementeren.
Telemarketing tip 2:
Denk vervolgens na over uw doelgroep, potentiële klanten en wie u wilt bereiken.
Is dit een bestaande doelgroep? Is deze doelgroep niet oververzadigd? Wanneer dit wel het geval is wellicht is de doelgroep nader te segmenteren in deelgroepen. Dit zorgt ervoor dat u overkomt als specialist op het betreffende gebied. Noteer de verschillende telemarketing tips als aanknopingspunt voor uw doelgroep onderzoek.
Telemarketing tip 3:
Hoe gaat u het doel bereiken?
Bedenk wie de contactpersoon is. Het doel is om sleutelpersonen binnen uw doelgroep te activeren en te zorgen dat deze co-creator worden binnen uw netwerk. Binnen organisaties is het belangrijk dat deze persoon beslissingsbevoegd is voor het doel u wenst te bereiken. Wanneer u namelijk influencers en/of beslissingsbevoegden succesvol weet te bereiken groeit uw netwerk sneller.
Telemarketing tip 4:
Wat gaat u communiceren?
Formuleer de ´Unique Selling Points´ van uw product of dienst en bedenk wat het onderscheidende vermogen van uw organisatie is. Probeer dat zo kort en bondig mogelijk te formuleren. Deze sterke eigenschappen zijn de kern van uw organisatie, ze maken de identiteit van uw organisatie en u weet ze als geen enkel ander bedrijf op een eigenwijze toe te passen. Nu heeft u door middel van deze telemarketing tips een solide fundament gebouwd, nu komt het toepassen.
Telemarketing tip 5:
Hoe speelt u in op de doelgroep?
Bedenk wat de respondent te weten zou willen komen en zoek daar een juist antwoord bij. Zo kunt u feiten benoemen die belangrijk zijn voor uw doelgroep. Wanneer mogelijk maak dan persona’s aan voor uw doelgroep. Dit zorgt ervoor dat vanuit het callcenter deze “personen” gaan leven en automatisch de juiste wijze van communiceren wordt gehanteerd.
Telemarketing tip 6:
Waar moet u tijdens het gesprek op letten?
• Wees overtuigd van uzelf en het product of de dienst waar u voor belt
• Vertel uw verhaal stellig en met overtuiging
• Ken uw product of dienst door en door en wees altijd enthousiast
• Stuur aan tot het maken van een duidelijke afspraak
Telemarketing tip 7:
Wat is belangrijk bij het maken van afspraken?
• Noteer alle afspraken en kom deze na
• Noteer alle namen en bijzonderheden die tijdens het gesprek na voren komen
• Bevestig de afspraak achteraf
Telemarketing tip 8:
Telemarketing uitbesteden?
Deze telemarketing tips kunnen u helpen om de verkoop van uw product of dienst te vergroten. Uiteraard is telemarketing een specialistisch vakgebied en is telefonische verkoop niet voor iedereen weggelegd. Indien u aan bovenstaande telemarketing tips niet voldoende heeft en deze manier van verkoop wilt uitbesteden aan de specialist, kunt u contact met ons opnemen. Wij kunnen u adviseren en op een efficiënte manier resultaten boeken. Wij wensen u veel succes met deze telemarketing tips!